221

бачили це

11-РІЧНИЙ ХЛОПЧАК ВИКРАВ В ІСПАНІЇ ЛІТАК І З ДОЗАПРАВКАМИ ПРИЛЕТІВ ДО ПАРИЖА

З аеропорту Лонь-Емерейнвілль в передмісті Парижа, що приймає невеликі літаки, надійшло повідомлення, яке могло б здатися жартом. На льотному полі аеропорту затримано трьох одинадцятирічних хлопчиків. Вони перебували на борту маленького приватного літак DA 42 Twin Star, який тільки що здійснив посадку і зарулив на стоянку. Дорослих на борту не було. Згідно з наявною в диспетчерській службі інформації, Приватний літак DA42 Twin Star, зареєстрований в Іспанії, прибув з іспанського аеропорту Бадахос (Badajoz). Згідно з тією ж інформацією, в Бадахосі літак сідав для дозаправки, а початковим пунктом маршруту був маленький аеродром на острові Гран Канарія (Канарські острови, Іспанія). Імовірно, діти викрали літак і самостійно пролетіли весь шлях від Канарських островів до Парижа — близько 2800 кілометрів, при цьому частина шляху пролягала над Атлантичним океаном. Власником літака є батько одного з хлопчиків. Розібратися, яким чином діти змогли вилетіти непоміченими диспетчерською та аеропортовою службами з двох іспанських аеропортів, належить інспекторам EASA в ході розслідування інциденту.

Журналісти негайно вирушили в аеропорт Лонь. Інспектор повітряної поліції Франції, який виявив дітей на борту і який в даний час займається збором інформації по цьому інциденту, погодився поділитися деякими подробицями:

- Пане інспектору, яким чином діти були затримані?

- Я підійшов на стоянку для перевірки прилетів борту, і побачив трьох хлопчаків, що вибираються з літака. Двоє з них сиділи на місцях пілотів. Дорослих на борту не було. Той, що вибирався з лівого крісла, був у гумовій масці, що імітує обличчя, на зразок тих, що продаються в магазинах іграшок, і сонцезахисних окулярах. У сутінках я навіть не відразу зрозумів, що це теж дитина.

- Діти намагалися втекти?

- Двоє хлопців стали тікати, але третій, в масці, крикнув їм по-іспанськи, і вони повернулися. Більше сховатися вони не намагалися, але відмовилися залишати стоянку, поки не прив'яжуть літак. Довелося почекати, вимога законна, хоча було сюрпризом почути це від дитини в цій ситуації.

- Як маленькі діти могли зробити таке?

- Ви знаєте, спочатку я просто не повірив тому що побачив, я був вражений. Я сам колишній пілот, і як професіонал не міг повірити в щось подібне. Діти прилетіли одні! В принципі, дитину можна навчити літати, я чув історії про польоти дітей під контролем інструктора на борту, і навіть про нелегальні самостійні польоти навчених дітей навколо аеродрому. Але тут двомоторний літак прибув зі складного IFR польоту (політ за приладами під контролем диспетчерів) на велику дальність. Їх не помітили і не підняли тривогу співробітники двох аеропортів, співробітники диспетчерських служб на трасах. Більш того, літак пролетів і підійшов до аеропорту в складній повітряній зоні Paris TMA, строго за правилами і вказівками служби управління польотами, так, що диспетчери не помітили неадекватність поведінки борту, і здійснив посадку в
непросту погоду. Зробити все це 11-річній дитині — з області фантастики. Я подумав, що пілот чомусь покинув літак десь на злітній смузі або руліжній доріжці і залишив дітей одних.

- Стривайте, тобто ви хочете сказати, що до самого їх затримання на стоянці ніхто не знав, що летить літак, пілотований маленькою дитиною?

- Ви знаєте, боюся що так. Вони спіймані практично випадково, інспектор зустрічає далеко не кожен прилітає літак. Вони цілком могли вибратися з літака непоміченими. Ймовірно, їх затримала б служба безпеки аеропорту, але навіть припустити, що вони прилетіли на літаку одні — навряд чи хтось зміг би. Порахували б, що вони пробралися на територію аеропорту зовні.

- Але це ж неймовірно? Як же таке можливо?

- Я вже сказав: Вони летіли професійно, не відхиляючись від схем і правил. У мене немає поки інформації з Іспанії, але в небі Франції і зокрема в повітряній зоні Парижа вони, наскільки мені відомо, не зробили жодної помилки і порушення. Тому у диспетчерів повітряного руху, мабуть, не було підстав запідозрити, що літаком керує дитина.

- А що, вони не в змозі відрізнити в ефірі дитячий голос від дорослого? Хто розмовляв з диспетчерами по радіо?

- Хлопчик говорив диспетчерам, що веде зв'язок , так як тато погано говорить по-англійськи, а літаком керує батько. Диспетчерам було важко припустити інше. Приватні пілоти іноді дають своїм дітям говорити за них в ефірі, диспетчери зазвичай не заперечують, якщо літак слідує вказівкам і засмічується ефір. Тобто дитячий голос в ефірі сам по собі не є приводом піднімати тривогу. А в Паризькій зоні підходу диспетчери завантажені настільки, що їм взагалі не до тембру голосу, якщо цей голос дає підтвердження на команди і борт їм слідує. Втім, це теж одне з питань, на яке належить відповісти в ході розслідування. Зараз це тільки інформація від дитини і припущення.

- Але як могла дитина настільки професійно керувати літаком і вести зв'язок?

- Я вам говорив, я сам спочатку в це не повірив. Але я вже встиг опитати одного з хлопчиків, Алехандро, сина власника літака. Він був, так би мовити,» капітаном " цього польоту. Інші двоє були тільки "пасажирами". Ви знаєте, під час бесіди з Алехадро я був вражений знову. Часом я забував, що розмовляю з маленькою дитиною, а не з професійним пілотом. Алехандро без сумнівів проходив пілотське тренування, включаючи IFR, і має істотний досвід польотів. Де і яким чином він його отримав-належить розібратися. Хлопчик дав мені детальну інформацію по всьому польоту, за винятком своїх "секретів" - як він обманював аеропортові служби. Думаю, ми і з цим розберемося. Але за результатами бесіди Я практично впевнений, що саме Алехандро керував літаком. У всякому разі, тепер я вважаю, що він був цілком здатний зробити цей переліт.

- Неймовірно! Чи була небезпека зіткнення з іншими літаками, наскільки великою була загроза безпеці польотів?

- Як я вже сказав, хлопчик летів, слідуючи регуляціям і схемам, тому за наявною інформацією безпосередньої небезпеки, фактичних небезпечних зближень, порушень заданих висот і заборонених зон не було, у всякому разі в небі над Францією. Вхід в зону Paris TMA був йому дозволений диспетчерською службою на підставі плану польоту. Але: дитина за штурвалом: ви розумієте. Потенційна загроза, зрозуміло, була. І перш за все — була загроза життю самих дітей.

- Які заходи будуть вжиті щодо малолітніх викрадачів?

- 11-річні діти не підлягають кримінальному переслідуванню, у всякому разі за статтями про порушення в області безпеки польотів. Про тероризм в даному випадку мова не йде. Так що їм самим навряд чи щось загрожує. Ми вже сповістили поліцію і зв'язалися з батьками дітей, коли батьки прибудуть сюди, діти, ймовірно, будуть передані їм. Можливо, Алехандро і його батькові доведеться затриматися для участі в процедурах в рамках розслідування. Потрібно з'ясувати роль власника літака в цьому інциденті, адже план польоту був поданий від його імені. Також необхідно встановити-хто з числа співробітників іспанських аеропортових і диспетчерських служб, і яким чином допустив виліт цього літака. Про можливі дії щодо цих осіб говорити рано-це буде вирішено за результатами розслідування.

Кореспондентам також вдалося поговорити з самими хлопчиками (їх Прізвища до закінчення розслідування не розголошуються). 

Хосе:

- Алехандро взагалі ненормальний, повний псих! Коли ми поїхали в аероклуб, я думав, що він жартує. Я думав-посидимо в літаку, пограємо в пілотів і все. А він дістав якусь книжку, де по-англійськи жовтим написано, по ній включив
комп'ютери, завів двигуни і ми поїхали на злітну смугу. Потім він сказав, що зараз буде виїжджати на смугу і злітати, ще про якогось Чарлі і ще про когось і цифри якісь. Я йому кажу: "Ти що, це серйозно? Ты спятил? Ми ж розіб'ємося!"А він каже:" звичайно серйозно, ми ж домовилися, що в Діснейленд летимо!", потім пропелери заревіли, ми відразу розігналися і злетіли. Мені стало дуже страшно, я заплакав, я думав нам кінець.

Я йому закричав-що ти наробив,як ми тепер сядемо? Я літав на великих літаках, але на цьому все по-іншому і дуже страшно. Його дуже сильно трясло і кидало на всі боки, я думав — зараз крила відваляться, і ми впадемо. Потім ми піднялися дуже високо і полетіли над морем. Мені було погано і сильно нудило. Алехандро дав мені пакетик, і мене вирвало. Алехандро був дуже спокійний, він став мене втішати і сказав, щоб я не боявся. Я запитав, чи написано в цій книжечці,
як садити літак. Він сказав що так, і він і без книжечки добре знає, так що все буде добре. Трясти перестало, я трохи заспокоївся і заснув. Прокинувся від того що знову трясло і вуха сильно боліли, я злякався що падаємо. Я побачив,
що ми вже летимо низько над землею. Мігель мені сказав, щоб я не кричав і не заважав Алехандро, що ми йдемо на посадку. Знову було страшно, літак сильно нахилився, я думав, що ми зараз ударимося об землю або перекинемося, але ми не вдарилися, а сіли на велику смугу і приїхали на стоянку. Алехандро смішно виглядав-коли ми їхали, він надів маску з вусами і окуляри. Потім він зняв маску, відвів нас в кафетерій і сказав сидіти там і є, що він за нами пізніше прийде, і кудись пішов. Мене нудило, і я не міг нічого їсти, тільки води попив.

Що можна сказати про цю історію? Ми вражені не менше авіаційної влади. Випадок неймовірний, і вельми неоднозначний. З одного боку — стався серйозний авіаційний інцидент, який багатьох напевно обурить і налякає.

Діти вчинили злочин, що представляє серйозну небезпеку як для них самих, так і багатьох інших людей. З іншого - не може не викликати захоплення і повагу хлопчик , в 11 років зумів оволодіти професією пілота на рівні, що дозволив благополучно зробити подібний переліт. Він черговий раз довів, що діти іноді здатні зробити те, що під силу не кожному дорослому професіоналу. І одночасно показав, що навіть такі діти не можуть правильно оцінити ризики і прорахувати всі наслідки своїх вчинків. Іноді найправильніше рішення пілота-відмовитися від польоту. Справжній капітан повинен це знати.

Хотілося б закликати авіаційну владу спрямувати основні зусилля не стільки на пошук і покарання винних, скільки на розробку заходів, які дозволять уникнути подібних інцидентів у майбутньому. Адже наступний юний капітан може виявитися не настільки вмілим, а його політ — трагедією, а не пригодою.

Джерело: cuvera.me


Рейтинг: из 5